Naomi Osaka and LeBron James launch new media company

Naomi Osaka poses for a photo with LeBron James on April 4, 2019 at STAPLES Center in Los Angeles, California. (AFP)
Short Url
Updated 21 June 2022

Naomi Osaka and LeBron James launch new media company

  • Along their sports agency named Evolve, Osaka and LeBron partner for the second time to launch a media company that aims to cross cultural barriers

LONDON:  Japanese tennis player Naomi Osaka is launching a new media company in partnership with four-times NBA champion LeBron James aimed at telling stories that cross cultural barriers, the former world number one announced on Tuesday.
Hana Kuma, which translates to “flower bear,” will produce stories that are “culturally specific but universal to all audiences” and already has multiple projects lined up, according to the Hollywood Reporter.
“What excites me is being able to inspire people and tell new stories, particularly ones that I would have wanted to see when I was a kid. I always wanted to kind of see someone like me,” four-times Grand Slam champion Osaka, who has a Haitian father and Japanese mother, told the New York Times.
James and Maverick Carter’s The SpringHill Company will serve as financing, operations and producing partner for Hana Kuma, the paper said.
The production company is the latest project from the 24-year-old Osaka and her long-time agent Stuart Duguid.
The duo also have a sports agency named Evolve, which signed Australian tennis player Nick Kyrgios as the first member of their roster on Monday.


Arab-Chinese meetings ‘good news for the entire world,’ says China Daily managing editor as President Xi Jinping begins Saudi visit

Updated 19 sec ago

Arab-Chinese meetings ‘good news for the entire world,’ says China Daily managing editor as President Xi Jinping begins Saudi visit

  • Wen Zongduo expresses gratitude for hospitality shown by “impressive” Saudi capital Riyadh 
  • Veteran Chinese journalist is in Saudi Arabia to cover President Xi’s landmark visit to the Kingdom

RIYADH: A veteran Chinese journalist, who is in the Kingdom to cover President Xi Jinping’s landmark visit, says he is overwhelmed by the warmth of Saudi hospitality and the rapid pace of development of the Saudi capital.

“This is my first visit. I had been eager to come over for years now,” Wen Zongduo, managing editor of China’s leading English-language newspaper China Daily, told Arab News.

“I am very grateful to Saudi officials and diplomats. They provided all help to me and my team to come over to Saudi Arabia, working extra hours on their weekend. Their devotion to work and the assistance they extended to us touched me and my team members.

President Xi Jinping arrived on an official visit to Saudi Arabia on Wednesday. (SPA)

“I must say that Riyadh city is impressive. I can see many high-rise buildings here, with more coming up. It seems the city is going through a period of massive new construction. To me, it seems Riyadh is getting an altogether new life. The Boulevard World, a premier entertainment zone that has many elements from other countries, has just been finished.

“It seems to me that Riyadh is an inclusive city. It is introducing different elements from all over the world in order to make residents’ lives better and exciting and make Riyadh more attractive. These developments I find very impressive.”

Praising the local people for showing great hospitality, Wen told Arab News: “The residents of Riyadh have been kind, generous and helpful…Wherever I have been, everyone has been very helpful.”

Commenting on President Xi’s visit, Wen described it as very important from the standpoint of Chinese news media.

“The summits are significant, especially when our world needs the efforts of all countries, including China, Saudi Arabia and other countries that are facing the same challenges. We are going through a difficult period, which means every country has a responsibility to humanity,” he told Arab News.

According to Wen, instead of arms sales and launching wars, the world needs more efforts to achieve sustainable development, especially when billions of people in the developing world are already experiencing difficulties related to climate change.

There will be three summits in the Kingdom during the visit. (SPA)

“The decision of China and the Arab states to come together in this difficult time is very good news for the entire world,” Wen told Arab News.

“This is also because China and Arab states have been good partners and friends for a very long time…We have every reason to continue and do more for the world in this difficult time.”

President Xi arrived in Riyadh on Wednesday for a three-day visit during which he will meet Saudi, Gulf and Arab leaders.

Three summits will take place while he is in the Kingdom: the Saudi-Chinese summit, the Riyadh Gulf-China Summit for Cooperation and Development, and the Riyadh Arab-China Summit for Cooperation and Development.

The Chinese president’s visit reflects the desire of Saudi Arabia and China to strengthen their bilateral ties, enhance their strategic partnership, and realize the relationship’s full political and economic potential in order to advance their common interests.

More than 20 initial agreements between the two countries, worth over SR110 billion ($29.3 billion), will be signed during the presidential visit. Also on the agenda are a strategic partnership deal and a plan to harmonize the implementation of Saudi Arabia’s Vision 2030 development and diversification project with China’s Belt and Road Initiative.
 


Latvia revokes license of independent Russian TV channel

Updated 06 December 2022

Latvia revokes license of independent Russian TV channel

  • The decision by the Latvian National Electronic Mass Media Council was based on number of recent violations by TV Rain
  • The license was revoked on the grounds of a threat to national security and public order

TALLINN, Estonia: Latvia has revoked the license of an independent Russian TV channel exiled in the Baltic country for, among other things, voicing support for the Russian military and including Crimea in its map of Russia, media authorities said on Tuesday.
The decision by the Latvian National Electronic Mass Media Council was based on number of recent violations by TV Rain and the license was revoked on the grounds of a threat to national security and public order.
The region’s main news agency, Baltic News Service, said the decision will take effect on Thursday when not only TV Rain’s broadcasts but also its programs on YouTube will be blocked in Latvia.aTV Rain was earlier fined by the Latvian media watchdog for failing to ensure proper translation of its broadcasts into Latvian, the Baltic country’s only official language.
On Friday, Latvia’s state security service started a probe into statements made by TV Rain on suspicion that it was supporting Russia and its military currently waging a war in Ukraine.
Latvia’s decision was triggered by a TV Rain program in which the anchor invited Russian soldiers and their families watching it to share their stories with the channel and promised to offer help. The host offered an apology, saying he wasn’t promising material assistance to Russian troops on the front line in Ukraine, but the channel quickly fired him and apologized.
The incident came on top of earlier tensions with the Latvian authorities, who issued a reprimand over the channel depicting the Moscow-annexed Crimea as part of Russia on maps and referring to the Russian military as “our army.”
TV Rain owner Natalya Sindeyeva said in an interview that she hasn’t decided on the next steps yet. “I wasn’t prepared for that, I was sure they wouldn’t do that,” Sindeyeva told Meduza, an independent Russian news outlet also based in Latvia.
Since its creation in 2010, TV Rain has been the most visible independent TV station in Russia, criticizing the Kremlin’s policies, offering airtime to government critics and extensively covering opposition protests.
It has faced continuous official intimidation and pressure from the Russian authorities in the past. In August 2021, it was branded a “foreign agent,” a label that implied closer government scrutiny and carried a strong pejorative connotation that could discourage potential viewers.
TV Rain suspended operations in Russia earlier this year after authorities blocked its broadcasts allegedly due to the channel’s critical coverage of Russia’s war in Ukraine. The channel restarted broadcasting in the summer from Latvia’s capital, Riga, where several other independent Russian media outlets are based.
The Latvian media watchdog’s ruling can be appealed. Its chairman, Ivars Abolins, said that all media outlets working in Latvia should follow and respect Latvia’s legislation but TV Rain — known in Russia as “Dozhd” — has refused to do it.
“I believe that this decision demonstrates that Latvia is open also for the Russian media because all Russian media who respect the law are welcome and may work in Latvia,” said Abolins as quoted by the Baltic News Service. “Those who are not ready to follow the rules, cross the red lines, may not work here. The rules are fair.”


Facebook owner Meta may remove news from platform if US Congress passes media bill

Updated 06 December 2022

Facebook owner Meta may remove news from platform if US Congress passes media bill

WASHINGTON: Facebook parent Meta Platforms Inc. on Monday threatened to remove news from its platform if the US Congress passes a proposal aimed at making it easier for news organizations to negotiate collectively with companies like Alphabet Inc’s Google and Facebook.
Sources briefed on the matter said lawmakers are considering adding the Journalism Competition and Preservation Act to a must-pass annual defense bill as way to help the struggling local news industry.
Meta spokesperson Andy Stone in a tweet said the company would be forced to consider removing news if the law was passed “rather than submit to government-mandated negotiations that unfairly disregard any value we provide to news outlets through increased traffic and subscriptions.”
He added the proposal fails to recognize that publishers and broadcasters put content on the platform because “it benefits their bottom line — not the other way around.”
The News Media Alliance, a trade group representing newspaper publishers, is urging Congress to add the bill to the defense bill, arguing that “local papers cannot afford to endure several more years of Big Tech’s use and abuse, and time to take action is dwindling. If Congress does not act soon, we risk allowing social media to become America’s de facto local newspaper.”
More than two dozen groups including the American Civil Liberties Union, Public Knowledge and the Computer & Communications Industry Association on Monday urged Congress not to approve the local news bill saying it would “create an ill-advised antitrust exemption for publishers and broadcasters” and argued the bill does not require “funds gained through negotiation or arbitration will even be paid to journalists.”
A similar Australian law, which took effect in March 2021 after talks with the big tech firms led to a brief shutdown of Facebook news feeds in the country, has largely worked, a government report said.
Since the News Media Bargaining Code took effect, various tech firms including Meta and Alphabet have signed more than 30 deals with media outlets, compensating them for content that generated clicks and advertising dollars, the report added.

Related


Apple and Amazon resume advertising on Twitter — reports

Updated 05 December 2022

Apple and Amazon resume advertising on Twitter — reports

Amazon.com Inc. and Apple Inc. are planning to resume advertising on Twitter, according to media reports on Saturday.
The developments follow an email sent by Twitter on Thursday to advertising agencies offering advertisers incentives to increase their spending on the platform, an effort to jump-start its business after Elon Musk’s takeover prompted many companies to pull back.
Twitter billed the offer as the “biggest advertiser incentive ever on Twitter,” according to the email reviewed by Reuters. US advertisers who book $500,000 in incremental spending will qualify to have their spending matched with a “100 percent value add,” up to a $1 million cap, the email said.
On Saturday, a Platformer News reporter tweeted that Amazon is planning to resume advertising on Twitter at about $100 million a year, pending some security tweaks to the company’s ads platform.
However, a source familiar with the matter told Reuters that Amazon had never stopped advertising on Twitter.
Separately, during a Twitter Spaces conversation, Musk announced that Apple is the largest advertiser on Twitter and has “fully resumed” advertising on the platform, according to a Bloomberg report.
Musk’s first month as Twitter’s owner has included a slashing of staff including employees who work on content moderation and incidents of spammers impersonating major public companies, which has spooked the advertising industry.
Many companies from General Mills Inc. to luxury automaker Audi of America stopped or paused advertising on Twitter since the acquisition, and Musk said in November that the company had seen a “massive” drop in revenue.
Apple and Twitter did not immediately respond to Reuters request for comment on the matter.

Related


Twitter suspends Kanye’s account again on violating rules

Updated 03 December 2022

Twitter suspends Kanye’s account again on violating rules

  • Twitter owner Elon Musk had welcomed the return of the rapper, now known as Ye, to the platform in October

DUBAI: Twitter Inc. on Friday suspended Kanye West’s account again, just two months after it was reinstated, after its owner Elon Musk said he had violated the platform’s rules prohibiting incitement to violence.
Musk, who calls himself a free speech absolutist, had welcomed the return of the rapper, now known as Ye, to the platform in October.
“I tried my best. Despite that, he again violated our rule against incitement to violence. Account will be suspended,” Musk tweeted late on Thursday.
West’s account was suspended within an hour of Musk’s post, made in a reply to a Twitter user who had said “Elon Fix Kanye Please.” Twitter did not immediately respond to a request for comment.
Before suspending Ye’s account, which had over 30 million followers, Twitter had restricted one of his tweets. Reuters could not independently verify the contents of the post.
The social media platform restored the rapper’s account before the completion of its $44 billion takeover by Musk. Musk later clarified that he had had no role in bringing Ye back on Twitter.
Ye on Thursday tweeted a photo of Hollywood mogul Ari Emanuel spraying water at the back of Musk’s head with a hose. He captioned the picture “Let’s always remember this as my final tweet #ye24,” before the account was suspended.
Musk responded that Ye’s account was suspended for incitement to violence, and not for posting “an unflattering pic of me being hosed by Ari.”
In November, Twitter reinstated some controversial accounts that had been banned or suspended, including satirical website Babylon Bee and comedian Kathy Griffin.
Musk also decided to reinstate former US President Donald Trump’s account after a majority of Twitter users voted in favor in a poll to bring back Trump.

 

Related